Trafik güvenliğini artırmaya yönelik alınan yeni karar kapsamında, kırmızı ışık ihlali yaparak trafik kazasına sebebiyet veren sürücülere ağır yaptırımlar uygulanacak. Buna göre, kazaya neden olduğu tespit edilen sürücülerin sürücü belgeleri 60 gün süreyle geri alınacak.
Yetkililer, uygulamanın caydırıcılığı artırmayı ve özellikle kavşaklarda yaşanan ölümlü ve yaralanmalı kazaların önüne geçmeyi hedeflediğini belirtti. Geri alınan sürücü belgeleri, 60 günlük sürenin sonunda otomatik olarak iade edilmeyecek.
Ehliyetin geri verilebilmesi için sürücünün psikoteknik değerlendirmeden geçirilmesi şart olacak. Yapılacak değerlendirme sonucunda, sürücü belgesi almasına engel bir durumunun bulunmadığının tespit edilmesi halinde ehliyet iade edilecek. Aksi durumda ise sürücüler, gerekli şartları sağlayana kadar trafikten men edilecek.
Yetkililer, sürücüleri trafik ışıklarına uymaları konusunda bir kez daha uyararak, “Kırmızı ışık ihlali sadece bir kural ihlali değil, insan hayatını doğrudan tehlikeye atan ciddi bir suçtur” mesajını verdi.