Brandok Dijital Performans Marketing Ajansı kurucuları Ahmet Balat ve Zeynel Çift son zamanların popüler mesleklerinden olan ve aynı zamanda öğrenciler tarafından da ilgi gören dijital ve dijital pazarlama konusu hakkında öğrencilere bilgiler aktardı. Öğrencilere tavsiyelerde bulunan Ahmet Balat, dijital pazarlamada ölçülebilirliğin geleneksel pazarlamadan daha kolay olduğunu belirtti.
DİJİTAL PAZARLAMANIN ARTILARI
Dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama hakkında konuşan Ahmet Balat, dijital pazarlamanın mekandan bağımsız olduğunu fakat geleneksel pazarlamada bunun mümkün olmayacağını ve dijital pazarlamada veri ulaşımının daha kolay olduğunu dile getirdi. Maliyet konusunda da dijital pazarlamanın daha avantajlı olduğunu ifade eden Balat, geleneksel pazarlamada hızlı müdahalenin mümkün olmadığını ve en hızlı müdahale şeklinin dijital pazarlamada bulunduğunu vurguladı.
ÖĞRENCİLERE SEKTÖRDEN TAVSİYELER
Öğrencilere sektörden deneyimlerini aktaran ve tavsiyeler veren Balat, şimdilerde dijital veriye ulaşabilmenin çok önemli olduğunu söyledi. Balat, “Markaların reklam yazarlığını yapabilirsiniz. İnternetten izlediğiniz bir film veya diziyi bloğunuzda yazabilir, sosyal medyada gördüğünüz paylaşımların metin yazarlığını yapabilirsiniz. Kendi kişisel gelişiminizi sağlar ve dijital pazarlamasını yaparsanız sonuca varabilirsiniz.” dedi.
HERKES METAVERSE’ÜN BİR PARÇASI
Ahmet Balat’ın konuşmasının ardından Zeynel Çift, öğrencilere Metaverse hakkında bilgi verdi. Çift, metaverse evreninin sosyal alanda sanal bir kimlik oluşturmak ve etkinliklere katılmak olarak tanımladı. Metaverse evreninin, ekonomi alanında da toplantılar düzenlemek, alışveriş yapmak, tanıtım ve reklam faaliyetlerini de kapsadığını belirten Çift, tüm zincir ağlarının Metaverse evreninin bir parçası olduğunu dile getirdi.
Etkinlik, Reklamcılık Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cem Pekman’ın konuşmacılara plaketlerini takdim etmesiyle son buldu.
Muhabir: Behiye Sude Doğan (KOÜHA)
Metaverse Evreni nedir?
Meta evren, birden fazla sanal dünyayı bir araya getiren kalıcı, çevrimiçi, 3D bir dünya konseptidir. Meta evreni internetin gelecekteki hali olarak düşünebilirsiniz. Meta evren; bu 3D dünyalarda kullanıcıların çalışmasına, buluşmasına, oyun oynamasına ve sosyalleşmesine imkan tanıyacaktır.
Meta evren tam anlamıyla hayata geçmiş değildir, fakat bazı platformlar meta evren benzeri öğeler içerir. Meta evrene en yakın deneyim şu anda video oyunları tarafından sunulmaktadır. Geliştiriciler, oyun içi etkinliklere ev sahipliği yaparak ve sanal ekonomiler yaratarak oyun kavramının sınırlarını genişletmiştir.
Şart olmasa da, kripto paralar bir meta evren için çok uygun olabilir. Kripto paralar, farklı türlerde hizmet token’ları ve sanal koleksiyonluklarla (NFT’ler) bir dijital ekonominin yaratılmasına imkan tanır. Meta evren, Trust Wallet ve MetaMask gibi kripto cüzdanlarının kullanımından da fayda sağlayabilir. Ayrıca, blockchain teknolojisi şeffaf ve güvenilir yönetişim sistemleri sunabilir.
Meta evren benzeri blockchain uygulamaları halihazırda mevcuttur ve insanlara geçinmelerine imkan tanıyacak gelirler sunmaktadır. Axie Infinity, birçok kullanıcının daha fazla gelir elde etmek için oynadığı bir “oyna-kazan” oyunudur. Second Life ve Decentraland, blockchain dünyasını sanal gerçeklik uygulamalarıyla birleştiren diğer başarılı örneklerdir.
Geleceğe baktığımızda, büyük teknoloji devleri bu yolda öncülük etmeye çalışmaktadır. Fakat blockchain sektörünün merkeziyetsizlik özelliği daha ufak çaplı oyuncuların da meta evrenin gelişiminde yer almasına imkan tanımaktadır.