İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Emniyet Genel Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı koordinesinde 10 il merkezli ve 31 ili kapsayan geniş kapsamlı bir siber suç operasyonunun başarıyla tamamlandığını duyurdu. Sosyal medya hesabından açıklamalarda bulunan Bakan Yerlikaya, operasyonlarda 223 şüphelinin yakalandığını belirtti.
Şüphelilerin, sosyal medya platformları üzerinden çocuk istismarı görüntülerini kripto varlıklar karşılığında satın aldıkları, oltalama (phishing) yöntemleriyle vatandaşlardan “ürün bedeli” ve “vergi” adı altında para talep ederek dolandırıcılık yaptıkları tespit edildi. Ayrıca yasa dışı bahis oynattıkları ve bu bahislerle bağlantılı para transferlerine aracılık ettikleri, bazı şüphelilerin ise vatandaşların banka hesaplarından izinsiz kredi çekerek kendi hesaplarına para aktardıkları ortaya çıkarıldı.
Giresun, Isparta, Hatay, Şanlıurfa, Mersin, Erzurum, Çanakkale, Gaziantep, Yalova ve Sakarya merkezli olarak; İstanbul, Mardin, Tekirdağ, Ankara, Eskişehir, Balıkesir, Van, Malatya, Antalya, Samsun, İzmir, Diyarbakır, Adana, Batman, Bitlis, Kayseri, Aksaray, Niğde, Ağrı, Konya ve Tokat’ta gerçekleştirilen operasyonlarda, çok sayıda dijital materyale de el konuldu.
Bilişim sistemlerinin kullanılmasıyla nitelikli dolandırıcılık, yasa dışı bahis, çevrimiçi çocuk müstehcenliği ve tacizi, nitelikli hırsızlık gibi suçlardan haklarında işlem yapılan şüpheliler hakkında soruşturmaların başlatıldığı bildirildi.
Bakan Yerlikaya, operasyonları koordine eden Cumhuriyet Başsavcılıklarını, MASAK’ı ve görev alan polis ekiplerini tebrik ederek, “Siber Vatan’da sanal devriyelerimiz 7 gün 24 saat görev başında. Siber suçlar ve suçlularla mücadelemiz kararlılıkla sürecek.” ifadelerini kullandı.